
ACN/Barcelona – La presidenta de la Comissió Europea (CE), Ursula von der Leyen, ha celebrat el progrés que hi ha hagut en les converses de pau entre els Estats Units i l’Iran per posar fi a la guerra. En un missatge a X, Von der Leyen ha insistit que cal arribar a un acord que “realment desescali el conflicte, reobri l’estret d’Ormuz i garanteixi una plena llibertat de navegació lliure de peatges”. Així mateix, ha recalcat que no es pot permetre que el país persa desenvolupi una arma nuclear, però també creu que “s’ha de posar fi a les accions desestabilitzadores a la regió, així com els atacs injustificats i reiterats contra els seus veïns”. La presidenta ha subratllat que Europa continuarà treballant per aconseguir “una solució diplomàtica duradora”.
El missatge de Von der Leyen arriba hores després que el president nord-americà, Donald Trump, afirmés que “s’està ultimant” un acord amb l’Iran, i que “s’anunciarà pròximament”. Entre altres mesures, segons Trump, el pacte preveu que l’estret d’Ormuz torni a estar obert a la navegació.




