Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement
Hauser & Wirth Tardor

El rei Felip VI destaca el “dolor” pels casos d’abusos a l’Església i avala la “claredat i fermesa” del papa Lleó XIV El monarca celebra l’aposta del pontífex per la "unitat" i afirma que és un "vehicle i instrument per a la pau"

Miquel Vera Ligero/Madrid – El rei Felip VI ha recordat aquest dissabte el “dolor” causat pels casos d’abusos sexuals viscuts en el si de l’Església catòlica i ha afirmat que “ni són ni poden ser representatius de la immensa comunitat eclesial”. En un discurs davant el papa Lleó XIV, el monarca ha avalat la “claredat i fermesa” del pontífex en aquest assumpte i ha ressaltat que aquestes actituds són “essencials” en el procés de reparació del “dany infligit”. “Ho són per a les víctimes, per als fidels, per a l’Església i per a la societat en conjunt”, ha remarcat en un acte celebrat al Palau Reial de Madrid. D’altra banda, el rei ha aplaudit els discursos del papa a favor de la “unitat” i ha dit que aquesta és un “vehicle i instrument per a la pau”.

Davant del president del govern espanyol, els líders del PP i del PSOE i representants de la societat civil, el rei ha clamat contra els discursos que alimenten el “tot s’hi val” i els ha contraposat als que aposten per “la dignitat de la persona, els drets humans, els valors democràtics i la legalitat internacional”. També ha assegurat que Espanya és un país “vital, amb caràcter, solidari i tolerant” que celebra “l’abast i la intensitat” del viatge que el pontífex farà per tot l’Estat, i que el portarà fins a Catalunya i les Canàries.

Finalment, el monarca també ha reivindicat el to de la primera encíclica del papa, *Magnifica Humanitas*, i ha aplaudit que no es basi en una “visió catastrofista” de la intel·ligència artificial i la tecnologia, sinó que hi doni una “mirada carregada d’esperança i d’optimisme en l’ésser humà”. “Afegiu que aquesta nova tecnologia no pot ser monopoli d’uns quants, sinó un instrument a les mans de tothom que beneficiï totes les societats. I això només serà possible si aconseguim mantenir la persona al centre de qualsevol discurs; mai reemplaçada, subjugada o coaccionada per cap algoritme”, ha reblat.

Rebuda protocol·lària

El papa Lleó XIV ha arribat a la plaça de l’Armeria del Palau Reial de Madrid en un cotxe negre escortat per un esquadró de membres de la Guàrdia Reial a cavall. Al centre de la plaça hi havia els reis Felip i Letícia, que ja l’havien rebut a la seva arribada a Barajas. Un cop allà, el papa ha saludat la princesa Elionor i la infanta Sofia i ha presenciat una salva de 21 canonades, màxima distinció militar reservada als caps d’Estat, mentre s’interpretaven els himnes nacionals de la Ciutat del Vaticà i d’Espanya.

Abans dels discursos, els reis han mantingut una trobada amb el papa al conegut com a Saló de Gasparini i després han anat a saludar les autoritats presents al Saló del Tron. Les intervencions s’han pronunciat davant d’uns 250 convidats al Saló de Columnes, on hi havia representants polítics, institucionals i diplomàtics, entre els quals també el president de la Generalitat, Salvador Illa.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.