Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

El departament de Medi Ambient signa un nou conveni amb l’ITEB per a millorar el funcionament de l’estació central de depuració

El departament de Medi Ambient, Reserva de Biosfera i Cooperació del Consell Insular de Menorca ha renovat el conveni de col·laboració amb l’Institut Tecnològic de Bijuteria (ITEB) per a aquest 2026 amb l’objectiu de continuar aportant a les millores que efectua l’institut en matèria de sostenibilitat dels seus processos industrials.

El nou acord renova l’aportació màxima de 20.000 euros dels darrers dos anys, duplicant la quantitat dels anys anteriors passant de 10.000 euros als 20.000 actuals, i centrarà les actuacions en la millora del funcionament de l’estació central de depuració (ECD), els controls analítics i la seguretat en la gestió de les aigües residuals generades a la indústria bijutera.

Concretament, el nou conveni permetrà aplicar, a escala real, la utilització del reactiu dimetil ditiocarbamat de sodi (DDS) en la depuració de les aigües residuals procedents de les fàbriques de bijuteria, amb la finalitat d’aconseguir la reducció de les concentracions de diferents metalls en les aigües residuals tractades.

A més, s’adquiriran quatre cubetes de seguretat noves per assegurar que tots els residus estiguin protegits davant possibles vessaments, s’incorporarà una bàscula industrial que permeti realitzar un pesatge més eficient dels residus que arriben a l’ECD i s’obtindran equipaments per millorar els controls analítics de les aigües residuals, inclosos un agitador rotatori, per analitzar els lixiviats dels llots, d’acord amb la norma UNE-EN 12457-4, i un analitzador de demanda bioquímica d’oxigen (DBO).

El conseller de Medi Ambient, Reserva de Biosfera i Cooperació, Simón Gornés, ha destacat que “aquest conveni permet continuar avançant en la sostenibilitat i la competitivitat d’un sector emblemàtic per a Menorca. La col·laboració amb l’ITEB contribueix a millorar la gestió ambiental dels processos industrials, reforçar el control de les aigües residuals i garantir unes pràctiques cada vegada més eficients i respectuoses amb el medi ambient”.

L’Institut Tecnològic de la Bijuteria és l’únic institut de Menorca dedicat a la recerca i innovació tecnològica per a la indústria de la bijuteria i la joieria. Des de la seva fundació el 1979, l’ITEB ha estat un referent en l’assessorament tecnològic i mediambiental, amb l’objectiu d’apropar les millors pràctiques de sostenibilitat a les empreses de l’illa.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.