
La Banda Municipal de Música de Ciutadella oferirà el pròxim dijous 9 de juliol, a les 21 hores, a la plaça des Born, el concert L’illa de la llum. De Menorca a Istanbul, una de les propostes destacades de la programació institucional del Nou de Juliol 2026.
Les entrades per assistir-hi es van posar a la venda aquest passat dimecres, 1 de juliol, a través de la plataforma TicketIB, i es poden adquirir al web corresponent mentre n’hi hagi disponibilitat.
Sota la direcció musical de Joan Mesquida, la Banda Municipal proposa un viatge sonor que vol acostar el públic a la història i a la memòria de l’Any de sa Desgràcia. El concert planteja un recorregut simbòlic de Menorca fins a Istanbul, a través de melodies, atmosferes i paisatges musicals que evocaran els fets de 1558 i les emocions vinculades a un dels episodis més determinants de la història de Ciutadella.
L’illa de la llum s’inscriu dins el programa d’actes del Nou de Juliol, que entre els dies 8 i 12 de juliol reunirà activitats culturals, institucionals i commemoratives amb l’objectiu de recordar i divulgar aquell episodi històric i el seu llegat en la memòria col·lectiva de la ciutat.
La programació inclou visites guiades, exposicions, concerts, teatre, dansa tradicional i altres propostes pensades per mantenir viu el record dels fets de 1558 des d’una mirada cultural, divulgativa i participativa.




