Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

Setmanari El Iris del 30 de juny de 1951

El Setmanari El Iris del 30 de juny de 1951 la portada s’hi publicaven diferents noticies relacionades amb les festes de Sant Joan, com la crònica amb fotografia sobre les festes de 1951, en que José María de Olivar Canet, Baró de Lluriach, havia representat al caixer senyor titular, Juan Pedro de Soto Domeq, Duc d’Almenara Alta. La Instantània de l’apotecari Martí, parlava de la festa i de la participació del cavaller ciutadellenc resident l’Argentina, Antoni Sans, conegut popularment com “en Patateta”. Antoni Mesquida Cavaller publicava el poema “Sant Joan”, dedicat a Josep Pons Lluch.

Els doctors Surinyach, Llebària i Alcobé, que investigaven la malaltia del favisme havien visitat la redacció del Setmanari El Iris.

L’Acadèmia Municipal de Dibuix, que dirigia el pintor Pepe Torrent, havia entregat els guardons del final de curs. Els tres primers premiats van ser Paulino Cantallops Moll, Joan Portella Lluch i Cristòfol Torres Llorens.

El dissabte de Sant Joan s’havia inaugurat l’exposició de fotografies del concurs convocat pel Cercle Artístic.

S’havien acabat les obres de reforma de la terrassa del Club Nàutic de Ciutadella, amb nova il·luminació i la construcció d’una pèrgola.

El 17 de juny era batiat Climent Vilafranca Casasnovas, fill d’Àngel Vilafranca, de l’empresa Transportes Vilafranca Cardona, i la seva esposa Catalina Casasnovas. Li va administrar el sacrament del baptisme el reverend Fernando Cortès i en van ser els seus padrins, Mateu Vilafranca, conco patern i Rosa Rovira Casasnovas.

El 16 de juny partia com a missioner a Uruguai, el vicari de la parròquia de Sant Francesc i Consiliari de Sant Miquel, Martí Pons.

Des del 24 de juny es venia celebrant Missa a l’església de l’Assumpció de la colònia estiuenca de Sa Farola, tots els diumenges a les 10,30 h.

Francesc Vivó Melià, havia obsequiat a la redacció del Setmanari El Iris amb uns combinats de fruites, que es preparaven en pocs segons, amb un aparell de la reconeguda marca Turmix Berrens. El túrmix funcionava a 14.000 revolucions per minut i mesclava, batia, triturava, licuava, pulveritzava, amassava i emulsionava.

El Cercle Artístic tenia previst la celebració d’un concert de la Capella Davídica pel primer de juliol.

El Club Nàutic de Ciutadella organitzava pel diumenge 8 de juliol una excursió a Santa Galdana, a bord de la balandra “Valldemosa”.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.