Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

El Govern mobilitza més de 9,5 milions d’euros d’inversió el primer dia de la nova convocatòria d’ajudes per a la transició energètica

Foto: GOIB

La nova convocatòria d’ajudes del Govern per impulsar la transició energètica a les Illes Balears ha arrencat amb una resposta que confirma l’elevat interès de la ciutadania, les empreses i les entitats per avançar cap a un model energètic més eficient, sostenible i basat en les energies renovables. Durant les primeres 24 hores des de l’obertura del termini s’han registrat 241 sol·licituds, que representen una inversió prevista de 9.532.550 euros.

Del total d’expedients presentats, 164 corresponen a persones físiques, 74 a empreses i 3 a entitats sense ànim de lucre, una distribució que evidencia l’aposta compartida dels diferents àmbits de la societat balear per invertir en estalvi energètic, autoconsum i energies renovables.

La línia destinada a instal·lacions fotovoltaiques per a empreses, treballadors autònoms i entitats sense ànim de lucre és la que ha registrat una major demanda, amb 5,38 milions d’euros en sol·licituds d’ajuda.

El conseller Alejandro Sáenz de San Pedro ha destacat que «la resposta obtinguda des del primer dia demostra la confiança en les polítiques de transició energètica impulsades pel Govern. Aquestes ajudes permetran accelerar inversions que reduiran el consum energètic, impulsaran les energies renovables i reforçaran la competitivitat del nostre teixit econòmic».

Davant aquesta excel·lent acollida, la Conselleria d’Empresa, Autònoms i Energia sol·licitarà una ampliació dels recursos a través del Factor d’Insularitat amb l’objectiu d’incrementar la dotació econòmica i poder atendre el màxim nombre possible de sol·licituds.

La convocatòria, dotada inicialment amb 3,8 milions d’euros, continua oberta i es pot consultar a la Seu Electrònica del Govern.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.