Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

Maó acull l’exposició itinerant “Feim un capfico?” del certamen de fotografia MARE amb 32 imatges de la mar Balear La mostra es podrà veure al Parc Rochina del 14 de juliol al 7 d’agost

El Parc Rochina de Maó acull des d’avui i fins al 7 d’agost l’exposició itinerant “Feim un capfico?”, creada per MARE amb el suport de l’Agència Menorca Reserva de Biosfera del Consell Insular, entre altres entitats col·laboradores. La mostra reuneix les 32 obres premiades de la 6a edició de MARE FOTO, Certamen de Fotografia per a la Conservació de la Mar Balear, i convida la ciutadania i els visitants a “submergir-se” en les seves aigües, descobrir millor l’entorn marí que ens envolta i participar activament en la seva conservació.

A través de la fotografia i el coneixement, “Feim un capfico?” ofereix una mirada íntima i propera a la mar Balear, combinant impacte visual i contingut divulgatiu per generar connexió emocional i consciència ambiental. L’exposició planteja diferents nivells d’interacció segons l’interès del públic, amb l’objectiu d’apropar la mar a totes les persones i reforçar el vincle entre imatge, ciència, territori i conservació.

La mostra forma part del recorregut itinerant de MARE per diferents municipis de les Illes Balears i arriba a Menorca després de passar per Calvià i Palma, a Mallorca. Amb aquesta nova aturada a Maó, MARE reforça la seva voluntat de fer arribar el missatge de conservació marina al conjunt de la societat balear, posant en valor la mar com un patrimoni natural compartit que cal conèixer, estimar i protegir.

L’exposició també posa de manifest el paper de les persones fotògrafes que, a través de les seves imatges, contribueixen a mostrar realitats sovint invisibles de la mar Balear: la biodiversitat que l’habita, els paisatges submarins, la relació humana amb el medi marí i també les pressions i amenaces que afecten aquest ecosistema.

Inauguració de l’exposició
L’inauguració de l’exposició ha tingut lloc avui amb la presència de representants del Consell Insular de Menorca i de l’equip de MARE. Durant la trobada, s’ha reafirmat el compromís de les institucions menorquines amb la conservació del medi marí i amb iniciatives que combinen sensibilització, divulgació i participació ciutadana.

El conseller de Medi Ambient, Reserva de Biosfera i Cooperació, Simón Gornés, ha destacat que “la protecció del medi marí és una prioritat per a les institucions de Menorca i forma part del compromís que assumim com a Reserva de Biosfera. Iniciatives com MARE contribueixen a apropar aquest patrimoni a la ciutadania des d’una mirada divulgativa, artística i científica, i ens ajuden a posar en valor la riquesa i la fragilitat de la nostra mar”.

Gornés ha recordat que “l’Agència Menorca Reserva de Biosfera col·labora des de fa anys amb el certamen MARE perquè compartim l’objectiu de donar visibilitat als valors del medi marí i fomentar-ne el coneixement. També és molt positiu constatar que, any rere any, nombrosos fotògrafs i fotògrafes de Menorca participen en aquest certamen, una mostra de l’interès i la sensibilitat que desperta la conservació de la mar a la nostra illa”.

Fotografies guanyadores de la 6a edició de MARE FOTO que formen part de l’exposició itinerant

  • Perfil de participació adults experts: “Llums i ombres” de Xavier Mas Ferrà (MARE Animalia); “Posidonia” de Xavier Mas Ferrà (MARE Botanica); “Anillos en el rayo de sol” de Víctor de Valles Ibáñez (MARE Sapiens); “Atrapada” d’Alex Postigo (MARE Denuntiare) i “Ballant amb polps” d’Ignacio Ivars Ivars (MARE Nostrum).
  • Perfil de participació adults amateur: “L’alquimista dels colors” de Xavier Capó Fiol (MARE Animalia); “Ventana a la pradera” d’Iñigo Uriarte (MARE Botanica); “MADRE MEDITERRÁNEA” de Pablo Arechavala (MARE Sapiens); “Face to Face with Consequence” de Lucas Günther (MARE Denuntiare) i “Sol i electricitat” de Fernando Estarellas Calderón (MARE Nostrum).
  • Perfil de participació juvenil: “Pradera de posidonia” de Lluna Mas Escandell; “Coloraines” de Carla Cerdà Serra; “Túnel” de Lluna Mas Escandell; “Camuflatge perfecte” de Joan Sans Tous i “Resplandor” de Kenzo Segura Barajas.
  • Menció d’Honor Badies Somes: “Ninfa del bosc” de Sebastià Pons Burguera; “Bosques Mediterráneos” de Sílvia Mus i “Ojos Golosos vs ojos aterrados” de Miquel Àngel.
  • Menció d’Honor Espais Marins Protegits: “Murión y Morena” de Marcos Darío Petraroia; “El Mediterráneo cuando nadie mira” de Vicente Seco Hanselaar i “Caballito del Mediterráneo” de Paula Bilbao Loyo.
  • MARE Popularis: “Abraçant el futur” de Sebastià Pons Burguera va ser la fotografia més votada pel públic.
Properes aturades confirmades:
  • Fornells – Menorca – de 7 al 28 d’agost
  • St. Francesc Xavier – Formentera – del 4 al 21 de setembre
  • Eivissa – del 25 de setembre al 14 d’octubre
  • Puerto Portals – Mallorca – del 20 d’octubre al 10 de novembre
  • Pollença – Mallorca – de l’11 al 30 de novembre
MARE: Una mirada que inspira acció per la mar Balear
MARE és una iniciativa col·lectiva que utilitza la imatge com a eina per despertar consciències i emocionar, mostrant tant la bellesa com la fragilitat de la mar Balear. A través de l’exposició itinerant i altres activitats, convidem a tothom a mirar la mar amb ulls nous, a escoltar el missatge que ens envia i a implicar-se activament en la seva conservació. Davant els reptes que amenacen aquest tresor compartit, cada gest compta: la protecció de la mar comença amb la nostra mirada i continua amb les nostres accions.
Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.