
LA SORTIDA I LA POSTA DEL SOL
· Dia 1 el sol sortirà a les 06:18 hores i es pondrà a les 21:16 hores
· Dia 31 el sol sortirà a les 06:41 hores i es pondrà a les 20:59 hores
LA POSICIÓ DE LA LLUNA I EL TEMPS
La Lluna iniciarà la seva fase Minvant el dia 7 a Àries amb vents variables, relativament frescos i amb freqüència forts. Temporal d’estiu suau amb dies de molta calor i xafgosos. Temps més propi del final de Primavera.
La Lluna Nova a Cranc dia 14 ens durà un temporal variable, dies de vents llargs i secs uns dies i, altres tapats, amb nivolats tempestuosos, xubascos i tronades.
La Lluna Creixent el dia 21 a Balances durà dies bons i calor creixent, encara que no es descarta una entrada de Nord, amb temps més primaveral que estiuenc.
La Lluna Plena a Aquari el dia 29 podria dur una borrasca que davallaria les temperatures si els vents giren a Ponent. Sinó, temperatures en augment, dies feixucs i nits tropicals xafogoses.
FEINES ALS HORTS, AL CAMPS I ALS JARDINS
Al camp és el millor més per segar i batre, perquè gràcies a l’escalfor del sol la palla està molt rostida i el gra queda molt net.
Pel que fa al bestiar és l’època d’aparellar les cabanyes de cabrum i oví. Heu de tenir ben netes i desinfectades les gàbies de conills i heu de separar els galls de les gallines i suspendre la cria, ja que els exemplars nascuts a l’estiu tenen poc valor.
Les gallines velles deixen de pondre en començar la muda.
Les cases d’abelles s’han de netejar, ventilar i retirar-ne la mel sobrant.
ELS SANTS DE LA SETMANA
DIVENDRES 24. Cristina, Ursini.
DISSABTE 25. Santiago, Jaume.
DIUMENGE 26. Joaquim, Anna.
DILLUNS 27. Pantaleó, Aureli, Juliana.
DIMARTS 28. Nazari, Cels, Inocenci.
DIMECRES 29. Marta, Beatriu, Faustí.
DIJOUS 30. Pere Crisòleg, Abdón.
DIVENDRES 31. Ignasi de Loyola.




