Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement
Hauser & Wirth Tardor

Florit Nin, Nuria Román i Enric Servera uneixen les seves mirades sobre Menorca a «Ars Nostra» La mostra, que s’inaugurà el 31 de juliol a Sa Il·lustrada de Maó, reuneix pintura, escultura i instal·lacions dels tres artistes en un recorregut articulat al voltant de la terra, la llum i l’aigua

Els artistes Florit Nin, Nuria Román i Enric Servera presenten aquest estiu a Maó «Ars Nostra», una exposició col·lectiva que proposa una mirada contemporània sobre la identitat, el paisatge i la relació amb la natura a través de tres elements que actuen com a fil conductor: la terra, la llum i l’aire, i l’aigua.

La mostra s’inaugurà el divendres 31 de juliol, a les 20 hores, a Sa Il·lustrada, al número 22 del carrer d’Anuncivay de Maó, i es podrà visitar fins al 3 de setembre.

«Ars Nostra» reuneix pintura, escultura i instal·lacions en els diferents espais de Sa Il·lustrada, una de les cases senyorials més singulars de Maó. Les sales i el pati de l’edifici es converteixen així en l’escenari d’un diàleg entre les obres dels tres creadors, amb Menorca i la Mediterrània com a territori compartit.

Més que una representació directa del paisatge menorquí, l’exposició planteja una aproximació a la seva essència a través de la matèria, les transformacions de la llum, les connexions amb la natura i la dimensió simbòlica de l’ésser humà.

Nuria Román i el diàleg entre llum i obscuritat

Nuria Román presenta la sèrie Eclipsis, juntament amb altres escultures i instal·lacions. El projecte parteix del joc entre la llum i l’ombra que es produeix durant un eclipsi per aprofundir en conceptes que transcendeixen el mateix fenomen astronòmic.

En algunes de les peces, la llum es desplaça cap als marges i es concentra en una aura que envolta l’obscuritat fins a guanyar progressivament espai. La llum es converteix així també en una metàfora de la capacitat de discernir i de comprendre.

Amb Eclipsis, Román planteja una reflexió sobre la dimensió de l’experiència humana dins una realitat molt més àmplia i sobre la connexió de l’individu amb un univers del qual forma part.

Florit Nin explora les variacions del rostre humà

Amb Estudis de la variació, Florit Nin centra la seva investigació artística en el cap humà, entès alhora com a contenidor del pensament i de les emocions i com a punt de partida per explorar les possibilitats expressives de la forma.

Les obres neixen d’un mateix motiu inicial que l’artista sotmet a diferents transformacions. Colors, textures, escales, tècniques, procediments i materials modifiquen aquesta matriu original i generen noves lectures i ramificacions simbòliques.

La repetició deixa així de ser reproducció per convertir-se en experimentació: cada peça ofereix una nova possibilitat formal i expressiva a partir d’un origen compartit.

El Mediterrani d’Enric Servera

L’aigua i la Mediterrània protagonitzen la proposta d’Enric Servera, que presenta Mare Nostrum, una àmplia sèrie d’obres concebuda com una immersió plàstica en la força, la història i, al mateix temps, la fragilitat d’aquesta mar compartida.

Servera parteix d’una Mediterrània que va molt més enllà del paisatge. És origen, memòria, territori i també reflex d’un món interior. A través de diferents peces, l’artista estableix un diàleg entre matèria, emoció i territori, allunyant-se d’una representació estrictament figurativa del mar.

Mare Nostrum convida a mirar més enllà de la superfície de l’aigua i a descobrir la bellesa i l’energia d’un espai que ha contribuït a definir la cultura i la manera de viure dels pobles mediterranis. La proposta incorpora també una mirada sobre la fragilitat d’aquest entorn i la necessitat de preservar-lo.

Les tres aproximacions conflueixen a «Ars Nostra» en una mateixa lectura de Menorca: la terra de Florit Nin, la llum i l’aire de Nuria Román i l’aigua d’Enric Servera construeixen un recorregut en què territori i creació artística es troben sense necessitat de reproduir mimèticament el paisatge.

L’exposició es podrà visitar del 31 de juliol al 3 de setembre. L’horari serà de dimarts a divendres, de 19 a 21.30 hores, i els dissabtes, d’11 a 13.30 i de 19 a 21.30 hores. Els artistes seran presents durant els horaris d’obertura per atendre els visitants i acompanyar-los en el recorregut per la mostra.

ARS NOSTRA
Florit Nin · Nuria Román · Enric Servera
Sa Il·lustrada · C/ Anuncivay, 22 · Maó
Inauguració: 31 de juliol, 20 h
Exposició: del 31 de juliol al 3 de setembre

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.