
Aquest matí ha mort Luciano Allès Serra, fill de Josep Allès Quintana, fundador del Setmanari El Iris, i d’Irene Serra Amorós. Amb la seva desaparició se’n va també el darrer dels germans Allès Serra, una família estretament vinculada durant dècades a la història de la impremta i de la comunicació a Ciutadella.
Luciano Allès, vidu d’Ingrid Kegler, era pare de Natalí i Sílvia Allès. Va desenvolupar bona part de la seva vida professional en els negocis familiars, especialment a la Impremta Allès i a l’Hotel Ses Set Voltes, establiment on va conèixer qui es convertiria en la seva esposa i companya de vida.
Professionalment, Luciano Allès va ser un autèntic mestre de les arts gràfiques. Maquinista de primera i cap de tallers de la Impremta Allès, va formar part d’una generació d’impressors per als quals l’ofici exigia coneixement, precisió, experiència i una dedicació absoluta. La seva trajectòria va estar lligada a una època en què la feina d’impremta era essencialment artesanal i en què cada publicació passava per les mans expertes dels professionals del taller.
Fora de l’àmbit laboral, Luciano era un gran amant de la mar i de la pesca. Els qui el van conèixer el recordaran també pel seu caràcter afable i proper, per la facilitat per conversar i per una manera de ser que convidava a compartir records, vivències i llargues estones de conversa.
Per damunt de tot, va ser un home profundament familiar, especialment entregat a la seva esposa Ingrid, mare de les seves filles, i als seus éssers estimats.
Des del Setmanari El Iris volem expressar el nostre més sentit condol a les seves filles, Natalí i Sílvia; als seus gendres, Pedro i Joan; als seus néts i neta, així com a la resta de familiars i persones estimades.
Descansi en pau, Luciano Allès Serra.





