Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

Alaior renova la gespa del camp de futbol Los Pinos amb una inversió de 430.000 euros

L’Ajuntament d’Alaior ha iniciat la renovació completa de la gespa del Camp Municipal de Futbol Los Pinos, una actuació que suposa una inversió municipal de 430.000 euros i que té com a objectiu modernitzar una de les principals instal·lacions esportives del municipi.

La intervenció respon, segons el consistori, a una demanda formulada des de fa temps pels usuaris de les instal·lacions. La nova superfície permetrà disposar d’un terreny de joc completament renovat, amb una gespa de primera qualitat i adaptada a les necessitats actuals dels clubs, esportistes i competicions.

Un dels aspectes més destacats del projecte és que la nova gespa comptarà amb les corresponents certificacions FIFA, fet que permetrà que el camp pugui acollir competicions oficials amb les garanties de qualitat, seguretat i rendiment exigides.

El batle d’Alaior, José Luis Benejam, ha destacat la importància de l’actuació i ha assenyalat que permet donar resposta a una reivindicació esperada. Segons Benejam, la inversió farà possible disposar “d’un camp de primera qualitat, més segur i preparat per acollir competicions amb totes les garanties”.

Una gespa que permetrà estalviar un 30% d’aigua

La renovació incorpora també criteris de sostenibilitat. La nova gespa inclourà un material orgànic que permet conservar millor la humitat i reduir les necessitats de reg. L’Ajuntament estima que aquesta solució permetrà aconseguir un estalvi d’aigua aproximat del 30%.

El consistori emmarca aquesta decisió en la necessitat de reduir el consum d’aigua, especialment en l’actual context de manca de recursos hídrics. Benejam ha remarcat que l’eficiència i la sostenibilitat també s’han volgut incorporar com a criteris prioritaris del projecte.

L’Ajuntament aprofitarà, a més, la gespa que es retiri de Los Pinos per donar-li una segona utilitat. Una part del material es destinarà a entitats i centres educatius, entre els quals La Salle Alaior, així com a col·lectius relacionats amb activitats com l’agility o l’hípica.

La resta de la gespa retirada es reutilitzarà progressivament en diferents espais municipals, especialment rotondes, zones verdes i punts on actualment no és viable mantenir gespes ornamentals que necessitin reg habitual. Amb aquesta mesura es pretén reduir el consum d’aigua sense renunciar al manteniment dels espais públics.

Amb aquesta actuació, l’Ajuntament d’Alaior assegura que continua avançant en la modernització dels equipaments esportius municipals i en l’aplicació de criteris d’eficiència, seguretat i sostenibilitat.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.