Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement
Hauser & Wirth Tardor

El PP acusa Més per Menorca de “fer pinça” amb de Medrano per frenar la limitació de vehicles a l’illa

El Partit Popular de Menorca ha acusat Més per Menorca de “fer pinça política” amb la consellera de Medrano per intentar frenar la limitació de vehicles a l’illa, després que ambdós votassin en contra de la modificació de la Llei Menorca Reserva de Biosfera que, segons el PP, és necessària per poder aplicar aquesta mesura amb totes les garanties jurídiques.

El president del PP Menorca, Cristóbal Marqués, considera especialment contradictori que Més s’hagi alineat amb una consellera a qui, segons recorda, la formació menorquinista ha qualificat reiteradament d’“ultradreta” i d’actuar contra els interessos de Menorca.

Marqués assegura que resulta “sorprenent” que Més hagi coincidit amb De Medrano en una votació que el PP considera decisiva per avançar en la regulació de l’entrada de vehicles. “Quan es tracta d’anar contra iniciatives del PP sembla que Més no té cap problema a posar-se d’acord amb De Medrano”, ha afirmat.

El PP retreu a Més vuit anys sense impulsar la limitació

El dirigent popular també ha recordat que Més per Menorca va formar part del govern del Consell Insular durant vuit anys juntament amb el PSOE i considera que durant aquest període no es va impulsar cap limitació efectiva dels vehicles.

“Durant vuit anys varen tenir responsabilitats de govern i no varen fer res, i ara exigien que s’actuàs de manera immediata”, ha assenyalat Marqués, qui critica que la formació menorquinista hagi reclamat rapidesa en aquesta qüestió i després hagi votat en contra de la modificació legislativa.

El PP defensa que els informes tècnics han deixat clar que era necessari modificar la Llei Menorca Reserva de Biosfera per donar cobertura jurídica a una futura regulació. Per aquest motiu, Marqués rebutja l’argument de Més que la limitació es podia aplicar sense tocar la norma.

“Sense aquesta modificació, la limitació no avança”, sosté el president popular, que considera que votar en contra d’aquest canvi legislatiu equival, en la pràctica, a votar contra la possibilitat d’establir la limitació de vehicles.

Marqués contraposa el vot de Més amb el suport del PSOE

El PP considera també significatiu que el PSOE votàs favorablement a la modificació mentre que Més s’hi oposàs, malgrat que ambdues formacions varen governar juntes i varen participar en l’elaboració de la Llei Menorca Reserva de Biosfera.

Segons Marqués, el suport socialista demostraria que la norma vigent necessitava ser reforçada per poder desenvolupar la regulació amb garanties, mentre que Més manté que aquesta modificació no era necessària.

El president popular insisteix que el seu partit vol una limitació “efectiva” i jurídicament sòlida, i rebutja una regulació que pugui acabar judicialitzada per defectes en la seva tramitació. En aquest sentit, ha posat com a exemple els problemes judicials que, segons assenyala, s’han produït amb la conversió en zona per a vianants des Born.

“Menorca necessita solucions”

Marqués considera que el vot de Més respon més a una estratègia política que a una discrepància sobre el fons de la mesura i acusa la formació menorquinista d’haver anteposat els interessos partidistes.

“No es pot dir que es vol limitar els vehicles i, al mateix temps, intentar impedir que aquesta limitació avanci”, ha manifestat.

Finalment, el president del PP Menorca ha defensat la gestió del govern insular presidit per Adolfo Vilafranca i ha assegurat que l’objectiu és protegir l’illa i millorar el benestar dels residents.

“El que no pot ser és que els qui s’autodenominen menorquinistes votin en contra d’una mesura que és positiva per a Menorca i els menorquins”, ha conclòs Marqués.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.