L’experiència

D’ençà va començar a estar operatiu el servei de bus de línea entre Ciutadella i Macarella, el passat mes de maig, les dades que ofereix l’empresa concessionària parlen per si soles: 39 sortides i tornades diàries entre les 8:00 i les 23:00 h (un autobús cada 20 minuts). Pel que fa al nombre de passatgers, la primera setmana de juliol van ser prop de 900 passatgers diaris, al voltant dels 6.000 en tota la setmana. Pel que fa a millores en el servei, durant juliol i agost hi ha una persona cada capvespre a peu de platja ajudant i donant informació als passatgers, mentre que al restaurant Susy hi ha una tableta amb accés a la web d’Autocares Torres perquè els usuaris puguin gestionar la seva reserva i canviar l’hora de tornada en funció de la disponibilitat.

Pel que fa al tema organitzatiu, idò, s’ha fet palès que es tracta d’una experiència positiva i que l’empresa concessionària està fent un esforç perquè funcioni. Aquesta experiència pilot va en el sentit de la descongestió tant dels accessos – tant necessària en cas d’emergència – com de l’espai natural que conformen Macarella i Macarelleta en sí mateixes. Molts ciutadellencs han volgut provar aquest servei que, a priori, va aixecar recels antre els locals per allò de no poder fer “el que hem fet sempre”. El resultat idò, el podríem resumir en aquest relat que ens ha fet arribar una subscriptora explicant la seva experiència: “ Vam reservar un dia abans sense cap problema, érem quatre i vam posar nevera i sombrilla dins el maleter. Dins el bus, aire condicionat, comoditat i vam poder gaudir de les vistes del camí: aquelles tanques en les que no repares quan vas en cotxe. A dins el bus et van explicant que arribes a un espai natural i les característiques. A la platja hi havia lloc per tothom sense que ningú es molestés. Vam poder dinar còmodament. Vam arribar fins a Macarelleta on també vam estar a gust. Una jove ens va explicar si volíem avançar la tornada com ho havíem de fer. Feia 3 anys que no anava a Macarella i vaig xalar tant que aquest estiu hi tornaré segur.”

Si volem una Menorca més sostenible i un futur millor hem d’apostar per un canvi d’hàbits que ens beneficiarà a tots. I no només aquí, qualsevol menorquí que hagi viatjat sabrà que a molts països es paga per accedir a espais naturals igual que a monuments patrimonials i que la restricció de trànsit és habitual. En el cas de Mallorca la restricció de trànsit ha suposat que la carretera de Formentor ha vist reduïda la presència de cotxes de manera molt significativa gràcies a la posada en marxa del bus llançadora: aquest dilluns van circular-hi 659 vehicles davant els 2.204 del dilluns passat; una passa més per protegir la Serra de Tramuntana. A Formentera fins al 30 de setembre el Far des Cap és una zona de passeig sense vehicles a motor. A final d’estiu passarem balanç – hi ha elements millorables, clar – però que no es pugui dir, que Menorca no ha intentat protegir el territori, que, cal tenir-ho present, també és protegir als menorquins.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.