Balearia, Ciutadella - Barcelona Advertisement

El Consell Insular estalona la producció d’oli i vi de Menorca El departament d’Economia i Serveis Generals estableix acords de col·laboració amb les associacions dels dos sectors

El departament d’Economia i Serveis Generals del Consell Insular de Menorca ha aprovat dos convenis de col·laboració amb l’Associació Vi Menorca i l’Associació Oli de Menorca per aquest any 2024.

En el primer cas, el Consell Insular destinarà 12.000 euros a l’Associació Vi Menorca per tal de donar suport a les campanyes de divulgació i promoció del vi de Menorca, així com actuacions de formació als professionals del sector vitivinícola insular que realitzi l’associació entre l’1 de gener i 31 de desembre de 2024, amb l’objectiu d’incrementar el coneixement d’aquest producte i millorar la seva promoció i comercialització.

Les actuacions a desenvolupar en el marc d’aquest conveni són:

– Assistència i despeses de fires locals o nacionals, concursos de vins, esdeveniments locals de promoció i presentació de vins professionals.
– Actuacions de promoció: anuncis, publicitat, actualització de la informació de la pàgina web i estratègia de comunicació en mitjans de comunicació locals i especialitzats.
– Formació de productors i clients. Despeses de ponents, local i esdeveniment.

“L’activitat vinícola és un complement important de l’oferta gastronòmica insular i a la vegada un atractiu turístic i cultural. Recórrer els cellers i les seves plantacions és un atractiu més per als menorquins i per als seus visitants, i per tant, de forma general, fomenta la diversificació de l’activitat agrícola i la millora de l’economia rural menorquina”, explica la consellera, Maria Antònia Taltavull.

Per altra banda, el Consell Insular també concedeix un ajut de 10.000 euros a l’Associació Oli de Menorca, una associació sense ànim de lucre constituïda l’any 2014 amb la finalitat de promoure i defensar els interessos dels productors d’olives per oli i oli d’oliva i olivó de l’illa de Menorca i vetllar per la qualitat dels seus productes.

El present conveni té per objecte donar suport a les actuacions de divulgació i promoció que dugui a terme l’associació des de l’1 de gener fins al 31 de desembre de 2024. Les actuacions a desenvolupar són, entre d’altres, la presentació de l’oli nou de l’any 2024 de l’IGP (Indicació Geogràfica Protegida), fer publicitat a diferents mitjans de comunicació i assistir a fires.

En ambdós casos, el darrer dia per presentar la justificació serà el 15 de gener de 2025.

Carpeta Ciutadana CIME
Plataforma per la Llengua

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.