La tasca de promocionar Menorca fora de la temporada alta comença a donar fruits. La participació de la Fundació Foment del Turisme de Menorca (FFTM) a la fira generalista B-Travel, celebrada a Barcelona, ha permès constatar als treballadors participants que un percentatge molt elevat de les persones que van visitar l’estand propi —i que ja han viatjat anteriorment a l’illa— tenen intenció de repetir l’experiència als mesos d’abril, maig, setembre, octubre o novembre. En total, més de 27.000 persones han visitat una de les fires més consolidades del nostre país, amb més de 120 expositors.
Sent una fira d’àmbit generalista, l’objectiu de la FFTM ha estat arribar a un públic ampli per transmetre-li els valors que acompanyen l’estratègia de promoció de Menorca: la posada en valor del patrimoni talaiòtic, cultural i gastronòmic, entre d’altres, així com la creixent rellevància de l’illa com a escenari ideal per a la pràctica d’un turisme actiu, estretament vinculat amb la natura.
Un 80% dels visitants de l’estand van reconèixer conèixer Menorca i ser viatgers repetidors, conscients que l’illa és la més autèntica de les Balears, la que encara conserva el seu encant natural. A més, van aprofitar la visita per cercar més informació per completar futures experiències.
En aquest sentit, es va constatar que un nombre important d’aquests visitants té previst tornar a Menorca aquesta Setmana Santa o durant el mes de maig.