El Consell Insular de Menorca i l’Ajuntament des Castell rehabilitaran l’edifici consistorial del municipi. Les dues administracions han signat un conveni de col·laboració per a finançar l’execució de les obres previstes en el projecte bàsic i d’execució de rehabilitació de cobertes i forjats a l’edifici de l’Ajuntament.
El projecte s’ha presentat aquest dimecres, 7 de maig, de la mà del president del Consell Insular de Menorca, Adolfo Vilafranca; el conseller de Medi Ambient, Reserva de Biosfera i Cooperació, Simón Gornés, i el batle de l’Ajuntament des Castell, Lluís Camps.
El Consell Insular de Menorca destinarà un total de 233.275,42 euros per finançar el cost de les obres necessàries perquè l’edifici de l’Ajuntament des Castell recuperi el funcionament i la seguretat, després de l’enfonsament del fals sostre existent en una estada i que va derivar en la necessitat d’intervenir urbanísticament l’immoble en diferents zones.
Aquesta aportació suposa el finançament del 80% de la intervenció, ja que els serveis tècnics municipals van redactar el projecte i van estimar que l’actuació tindria un cost de 291.594,28 euros per reparar la totalitat de les patologies estructurals de l’edifici.
“Som al costat dels municipis. Ajudam els ajuntaments a fer front a les seves necessitats per tal que els recursos públics arribin allà on fan més falta. Perquè quan un municipi guanya en seguretat, en serveis i en dignitat institucional, hi guanya tota Menorca”, ha explicat el president del Consell Insular de Menorca.
El batle Lluís Camps ha volgut destacar la importància del suport institucional. “Gràcies al compromís i suport del Consell Insular, l’Ajuntament comptarà amb el 80% del finançament per poder afrontar aquestes obres i recuperar uns espais necessaris per poder atendre la ciutadania en les condicions i seguretat que mereixen. La signatura d’aquest conveni permetrà que les obres s’iniciïn el mes de juny i en aproximadament 12 setmanes puguem restablir els espais de feina i atenció”.