
El Consell Executiu del Consell Insular de Menorca ha aprovat el conveni regulador per a la concessió d’una aportació econòmica a l’Ajuntament de Maó per a l’adquisició d’un solar per a la construcció d’habitatges protegits en règim de lloguer assequible i social.
D’aquesta manera, el Consell Insular transferirà 1 milió d’euros al Consistori per adquirir dues parcel·les de titularitat privada ubicades al carrer Sant Sebastià, a on s’ubicava l’antiga fàbrica de CATISA, amb l’objectiu de comprar-les i cedir-les a l’IBAVI perquè ho destini a la construcció d’habitatges protegits en règim de lloguer assequible i a un aparcament soterrat públic. A través d’aquesta operació, es podran construir devers 96 habitatges protegits.
“Des del Consell Insular de Menorca esteim destinant tots els esforços i recursos possibles per incrementar el parc d’habitatge protegit a l’illa. Aquesta inversió d’1 milió d’euros per a l’adquisició de sòl a Maó n’és una altra mostra clara”, explica el president del Consell Insular de Menorca, Adolfo Vilafranca.
“Aquest conveni respon a una voluntat clara de fer feina de manera coordinada per impulsar projectes que facilitin l’accés a una llar. El nostre objectiu és garantir que els menorquins puguin accedir a un habitatge digne, i aquesta actuació a Maó és una passa important en aquesta direcció. Aquesta actuació se suma a les altres tres compres de sòl que hem fet a Es Mercadal, Alaior i Ferreries, on es podran construir més de 200 habitatges protegits. En total ja duim 3 milions d’euros invertits en la compra de sòl per habitatge protegit”, conclou Vilafranca.
Un conveni posterior entre l’IBAVI, el Consell Insular de Menorca i l’Ajuntament de Maó regularà la construcció i gestió de la promoció d’habitatges protegits en règim de lloguer assequible i social, i la cessió d’alguns dels habitatges al Consell Insular de Menorca.





